63 kvadratmeter i vitt

fredag 9 december 2011

en vacker svan



Ibland köper man sånt som man aldrig trodde att man skulle göra. Min svan är ett impulsköp som jag trodde skulle bli så fel så fel hemma hos mig. Fast det blev så rätt! Det är ingen riktig uppstoppad svan men fint gjord med fjädrar. Jag har alltid haft svårt för uppstoppade djur. Tycker att de ger ett läskigt intryck. Kanske har jag kvar det från när jag var liten och kom hem till min farbror. Han hade en stor "vind" där jag och min syster alltid gick upp på. Där fanns allt man kunde tänka sig. Bland annat en lavalampa, bar , stoppljus ;0 och flertalet uppstoppade djur samt zebramatta. Det var ganska mörkt och murrigt där uppe på vinden så djuren såg allt lite spöklika ut. Kaske är det de som fått mig att avstå från uppstoppade djur. Eller så är det helt enkelt min djurvän i mig. Fast svanen gav inget spöklikt intryck. Den blev alldeles perfekt!
Ha en fin fredag! Här blir det pizza och idolfinal!! Kram Amelie

4 kommentarer:

  1. Men ohhh så fin, jag är precis som du..gillar inte uppstoppade djur..men den här..den var riktigt fin..också är den ju inte uppstoppad, då känns det ju bättre..
    Var har du hittat den, jag skulle vilja ha en jag med !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  2. Hej den är helt ljuvlig,var kan man köpa en sådan.Du har ett mycket vackert hem. Mvh Lena

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Jag är oxå lite sådär vad det gäller uppstoppade djur...
    Men din svan är superfin:))

    Trevlig Helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej
    så vackert!!
    Vinden lät lite läskig...
    ha nu en mysig fredag trots regn och blåst..
    kram
    sandra

    SvaraRadera

söta kommentarer